Tradedoubler koopt alle aandelen R-Advertising

Tech: http://www.emerce.nl/nieuws/tradedoubler-koopt-alle-aandelen-radvertising

*Tradedoubler koopt alle aandelen in het Franse affiliatemarketingbedrijf R-Advertising nadat het afgelopen zomer al een minderheid verwierf.*

Hoeveel de Zweden voor het Franse bedrijf betalen, houden ze voor zich.

Het Europees werkende performancemarketingbedrijf boekte over de eerste negen maanden van dit jaar een omzet van 31,6 miljoen euro (-20 procent). R-Advertising draagt dit jaar naar verwachting rond de vier miljoen euro bij aan de omzet van Tradedoubler.

Eerder dit jaar investeerde Tradedoubler ook al een Frans bedrijf. Toen een die in videospecialist met de naam DynAdmic.

De investeringen zijn onderdeel van een strategische koerscorrectie waarbij het bedrijf zich omturnt van affiliatemarketingexpert in een breder georiënteerde performancespecialist. Daar valt ook programmatic advertising onder, via het eigen label TD Engage. Dat omvat louter toegang tot netwerken van derden.

Eerder dit jaar zei Jurgen de Vries van Tradedoubler tegen
Affiliateblogger: “Daarnaast hebben we een eigen DMP met 17 jaar aan data dat we wellicht gaan combineren met de SSP & DSP’s om beter en scherper te kunnen targeten.”

Het lijkt erop dat het bedrijf historische data programmatic wil gaan inzetten. Dat is volgens COO Marcel Chaudron echter niet aan de orde. Tegen *Emerce* zegt hij: “Hieraan zitten veel haken en ogen, zoals de nieuwe privacywetgeving, technische zaken zoals cookiesyncing en het aanpassen van alle huidige tags om die te kunnen inzetten als SSP. Op korte termijn ligt onze focus op ons TD ENGAGE-product waarin we op dit moment geen gebruik maken van ons eigen netwerk maar van bestaande SSP’s.”

De koers van het Zweedse aandeel staat 18 procent lager dan een jaar geleden.

*Foto: Bud Ellison (cc)*

Het laatste nieuws op News Junky

Advertenties